9 Haziran 2010 Çarşamba

PLASTİK POŞET KULLANMAYA SON 2


Plastik Poşet Kullanmaya Son adlı yazımda çevresel mevzulardan biraz olsun bahsetmiştim size. Dikeceğim iki yeni çanta daha olduğunu da söylemiştim. Bir çantayı daha sizin beğeninize sunuyorum.

Bu vesileyle çevreyle ilgili birkaç bilgiyi de paylaşmak istiyorum sizinle.Üzerinde yaşadığımız yaşlı gezegenimizin artık acil yardım çağrısı yaptığını siz de görün istiyorum.

Gezegenimizin ekolojik sağlığında 1970 yılından bu yana yüzde 35 oranında bir bozulma olduğunu tespit edilmiştir. Bu oldukça ciddi bir oran.


Dünyamızdaki tatlı su kaynakları düşünüldüğü gibi bol değildir. Dünyadaki toplam suların sadece yüzde 2,5'i tatlı sudur. Bunun kullanabildiğimiz kısmı ise 0,0003'e eşit. Ancak nüfus artışı, israf ve kirlenme gibi sebeplerden dolayı su kaynakları üzerindeki stres her geçen gün daha da artmakta. Doğal su kaynaklarımızı korumalı ve hatta "su üretimi" konusunda ciddi olarak düşünmeye başlamalı ve bugünden önlemler almalıyız. Önlem alınmazsa ileride su savaşları yaşamak mümkün.


Musluğa elinizi her uzattığınızda, her bir damlayı iki kez düşünerek tüketin. Çok değil belki on yıl sonra o damlalara çok ihtiyacımız olabilir.


Sadece 1 dakikada, global ekonomi dünyanın 10.000 dakikada ürettiği enerji toplamı kadar (çoğunluğu fosil yakıtlardan elde edilen) enerji tüketiyor.

Düşünün dünyanın üretim hızının 10.000 katı hızla tüketiyoruz. Kaç yıl daha dayanır doğal kaynaklar bu hızda tüketime? Doğal kaynak diye sonsuz değil ya...

Yürüyüş mesafesi için bile arabaya binen, az tüketeni varken en yüksek motor seçenekli arabaları tercih eden, görgüsüzce aşırı sıcak evlerinde kış vakti kısa kollu tişörtleriyle dolaşanlar, yakıtınız bittiğinde merak ediyorum ne olacak haliniz?

Bu dünya hepimizin, herbirimiz birbirimize karşı sorumluyuz.

Çocuklarınızın geleceğine sahip çıkın, dünyamıza sahip çıkın.

Farkında olun, başkalarını farkına varması için de elinizden geleni yapın.

Yaşlı dünyanın acil yardım çağrısına kulak verin!!!

Not: Yukarıdaki çevresel bilgilerin çoğu Sayın Hayrettin Karaca'nın web sayfasından alınmıştır.
Varlığı, çabası, emeği için yüreğine sağlık. Teşekkürler Hayrettin Karaca.



3 yorum:

uğurböceği dedi ki...

slm.eline sağlık.profilin çok içten .blogunu izlemeye aldım .senden güzel paylaşımlar bekliyorum.

befece dedi ki...

hoşgeldin uğurböceği umarım bloguma uğur getirirsin
güzel paylaşımlar dileğiyle

beztorbakullananlar dedi ki...

bez torba kampanyaları hakkında bu siteden bir çok habere ulaşılabilir.